U bent hier

Spoor

De sector Spoor

reactiedag 10 oktober

10 oktober re-actiedag

Wie is die harde tante die op 10 oktober het land wil platleggen?

Koffieklets Gepokt en gemazeld is ze in de socialistische overheidsvakbond, de dochter van een beroepsmilitair en een huisvrouw uit het Vlaams-Brabantse Geetbets. “Ik kom uit een sociaal zeer geëngageerd gezin”, zegt Reniers, die ruim dertig jaar geleden bij de vakbond startte als juridisch adviseur. “Wie mij kent, weet dat ik altijd probeer oplossingsgericht te denken en te handelen”, zegt ze. “Maar voor oplossingen moet je met twee zijn.

ACOD spoor pleit voor eenmaking Belgische spoorwegen, dit is kostenbesparend en operationeel efficiënter met betrekking tot veiligheid, stiptheid en communicatie:

De bovenstaande titel is niet mijn quote, wel die van de pensioenspecialist van de N-VA. Het zou immers aan het Frans liggen en aan de slechte communicatiestijl van minister Bacquelaine dat niemand nog iets begrijpt van de pensioenhervorming. Zou het kunnen dat minister Bacquelaine zelf ook niet alles begrijpt? En dat de leden van de regering interpreteren naar goeddunken? Nietwaar Gwendolyn Rutten? Toch wel een orginele invalshoek moet ik zeggen.

Overlijden

Diepbedroefd is het mijn taak u het overlijden te melden van de kameraad Ivan Vermeire, bestendig secretaris ACOD Spoor Oost-vlaanderen. De kameraad Ivan is overleden gedurende een vakantie in het buitenland. Verdere details volgen nog met betrekking tot de uitvaartplechtigheid van de kameraad Ivan.

Met kameraadschappelijke groeten,

Marc Stals

Gewestelijk Secretaris Spoor

Treinongeval Leuven - ACOD Spoor vindt conclusies over oorzaak voorbarig

ACOD Spoor betreurt de berichtgeving dat de veiligheidscultuur binnen de NMBS problematisch zou zijn naar aanleiding van het dramatisch ongeval in Leuven. We wachten in alle sereniteit het resultaat van het onderzoek af uit respect voor de betrokken slachtoffers en de nabestaanden van het dodelijk slachtoffer. Conclusies trekken uit vermoedens vinden we weinig respectvol.

NMBS wenst ‘One Man Car’

Treinen zonder treinbegeleiders, een onbegrijpelijke prioriteit

Komende vrijdag 23 december heeft een raad van bestuur plaats bij de NMBS. Op de agenda staat het bedrijfsplan met inbegrip van de One Man Car als mogelijke productiviteitsmaatregel – lees: besparingsmaatregel. ACOD Spoor wijst resoluut op de nefaste gevolgen met betrekking tot de veiligheid en de verminderde dienstverlening door het invoeren van treinen zonder treinbegeleiders.

persbericht: sector Spoor De benoemingstrein met een uitzonderlijke vertraging

Roeselare, 20/12/2016

De benoemingstrein heeft eindelijk haar eindstation bereikt. Geen verwelkomingscomité in het eindstation. De reizigers en het spoorwegpersoneel hebben andere zorgen aan hun hoofd. Zij betalen immers de opeenvolging van onrealistische besparingen bij het spoor: verhoogde werkdruk en minder dienstverlening.

Aanval op de Belgische Spoorwegen - Regering en het spoorwegpersoneel: geen gelukkig huwelijk

Een donderslag bij heldere hemel was het toen premier Michel op zondag 16 oktober 2016 tijdens zijn ‘State of the Union’ in het parlement toelichting gaf over het begrotingsakkoord. Met één pennentrek schaft de regering de preferentiële tantièmes af vanaf 1 januari 2019.

Pagina's

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer